Zarządzanie nauką języków obcych w instytucjach
Fundacja Nauki Języków Obcych Linguae Mundi prowadzi szkolenia w instytucjach profesjonalnie i kompleksowo.
Współpracujemy z Działami Szkoleń przed rozpoczęciem szkolenia
- uzgadniamy cel ogólny
- ustalamy potrzeby językowe w kontekście danej instytucji
- ustalamy cele szczegółowe
- uzgadniamy ramy organizacyjne, intensywność i typ kursu (z lektorem, BLENDED, zdalny)
- proponujemy optymalne rozwiązania programowe, metodyczne i sposób wsparcia
Monitorujemy realizację szkolenia i utrzymujemy kontakt z Działem Szkoleń
- opiekun-koordynator do współpracy z Firmą nadzoruje aspekt organizacyjny
- metodyk monitoruje realizację ścieżki programowej szkolenia językowego
- zestawienia frekwencji są systematycznie wykonywane przez Fundację i dostarczane Firmie
- raporty postępów są okresowo przygotowywane i dostarczane Firmie
- wystawiane są certyfikaty ukończenia kursu lub zaświadczenia uczestnictwa
Kontakt z Uczestnikami szkoleń uważamy za bardzo ważny
- określamy aktualny poziom zaawansowania językowego poprzez test, rozmowę z metodykiem,
- wyposażamy uczestników w dostępne pomoce dydaktyczne
- staramy się utrzymać bieżący kontakt poprzez:
- lektorów
- konsultacje zdalne lub bezpośrednie
- korespondencję elektroniczną
- platformę elearningową
- prowadzimy:
- ankiety badające opinie Uczestników w trakcie kursu
- ankiety satysfakcji na zakończenie kolejnych semestrów lub okresów szkolenia
Zgodnie z oczekiwaniami Klientów, procedury obejmują następujące elementy:
- Audyt językowy – pozwalający określić poziom zaawansowania językowego Uczestników. Biorąc pod uwagę ocenę wyników, Fundacja posługuje się skalą i kryteriami oceny zgodnymi z tabelą poziomów biegłości językowej według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (Common European Framework of Reference for Languages).
- Analiza potrzeb językowych Słuchaczy – pozwala określić specyficzne potrzeby językowe Uczestników oraz ich dotychczasowe doświadczenia w uczeniu się języków obcych.
- Raport podsumowujący – przygotowany po zakończeniu procesu rekrutacji (test wstępny oraz analiza potrzeb). Na jego podstawie następuje przygotowanie ścieżki rozwoju kompetencji językowych danego Uczestnika.
- Dobór odpowiednich materiałów szkoleniowych – otrzymuje je każdy Uczestnik kursu. Zalicza się do nich między innymi materiały własne przygotowane przez Fundację, podręczniki, teksty związane z tematyką kursu, wzory pism, słownictwo.
- Monitoring procesu szkolenia (badanie postępu kursanta) – sprawowany poprzez przeprowadzenie w trakcie trwania szkolenia regularnych testów cząstkowych obejmujących zrealizowany do danego momentu materiał; testy mogą być realizowane w dwóch formach:
- w bezpośrednim kontakcie z lektorem na zajęciach,
- online poprzez platformę e-learningową.
- Monitoring jakości prowadzonych przez lektorów kursów: hospitacje zajęć przeprowadzane przez metodyków Fundacji.
- Rejestrowanie frekwencji Słuchaczy w formie dzienników oraz list obecności; przygotowywanie comiesięcznych raportów.
- Test końcowy – przeprowadzany pod koniec każdego semestru, który diagnozuje uzyskane w trakcie kursu umiejętności.
- Ankieta ewaluacyjna – przeprowadzana na koniec kursu.
- Raport końcowy – przygotowywany po zakończeniu kursu, uwzględnia podsumowanie osiągnięć każdego Uczestnika, w tym:
- frekwencję,
- wynik testu wstępnego,
- wyniki testów cząstkowych,
- wynik testu końcowego,
- opisową ocenę postępu,
- dodatkowe uwagi.
- Zaświadczenia – wydane po zakończeniu kursu każdemu Uczestnikowi biorącemu udział w szkoleniu.