Pomoce dydaktyczne do nauczania języka polskiego jako obcego
Seria EDUKACJA-PRACA-INTEGRACJA
pod redakcją Urszuli Sajkowskiej
Pomoce dydaktyczne do nauczania języka polskiego z serii Edukacja-Praca-Integracja powstały w Fundacji Nauki Języków Obcych Linguae Mundi jako odpowiedź na potrzeby adaptacyjne, edukacyjne i integracyjne cudzoziemców/migrantów/uchodźców, którzy uczą się/uczyli się języka polskiego ogólnego i jego odmian specjalistycznych.
Autorkami pomocy są doświadczone Metodyczki i Lektorki – polonistki/glottodydaktyczki, które prowadzą zajęcia z języka polskiego i kultury polskiej dla cudzoziemców w Fundacji Linguae Mundi, mają doświadczenie w pracy z grupami wielonarodowościowymi i wielokulturowymi oraz osobami wymagającymi alfabetyzacji.
W procesie powstawania materiały z serii Edukacja-Praca-Integracja były ewaluowane w wielu grupach dydaktycznych.
Wszystkie publikacje mają pozytywne recenzje Autorytetów naukowego środowiska glottodydaktycznego, m.in. prof. Hanny Komorowskiej, dr hab. Ewy Lipińskiej, dr hab. Anny Seretny.
Odbiorcami pomocy są:
• dorośli, młodzież i dzieci,
• osoby przygotowujące się do państwowego egzaminu certyfikatowego z języka polskiego jako obcego,
• pracownicy oświaty, którzy funkcjonują w środowisku wielokulturowym,
• lektorzy i metodycy.
Seria ta cieszy się dużą popularnością zarówno wśród uczących się języka polskiego cudzoziemców,
jak i lektorów oraz metodyków, co potwierdza ich użyteczność w procesie dydaktycznym.
Pobierz CENNIK POMOCY DYDAKTYCZNYCH
Polski na dobry start Podręcznik do nauki języka polskiego jako obcego (poziom A1) + CD Beata K. Jędryka, Marta Buława, Anna Mijas Specyfikę podręcznika do nauki języka polskiego jako obcego (poziom A1) + CD stanowi podział na: kurs wstępny: nauka czytania i pisania, trening fonetyczny, podstawowe słownictwo i struktury gramatyczne potrzebne do prostej komunikacji w typowych codziennych sytuacjach oraz Podręcznik zawiera transkrypcję nagań i klucz do ćwiczeń.
|
|
Polski na dobry start Zeszyt ćwiczeń do nauki języka polskiego jako obcego (poziom A1) Beata K. Jędryka, Marta Buława, Anna Mijas To propozycja dodatkowych ćwiczeń, które w ciekawy i atrakcyjny sposób utrwalają materiał leksykalno-gramatyczny wprowadzony w każdym module podręcznika.
|
|
Polski na dobry start – Sprawdź się! Beata K. Jędryka, Marta Buława To 60 dwustronnych kart pracy, które odpowiadają treściom podręcznika, umożliwiają osobom uczącym się powtórzenie materiału, samodzielne monitorowanie przyrostu umiejętności językowych oraz dokonanie samooceny językowej.
|
|
POLSKI NA DOBRY START. Rozmówki polsko-angielskie Beata K. Jędryka, tłum. Michał Gołębiowski Materiał leksykalny rozmówek jest podzielony na 5 części: Popularne słowa i zwroty, Człowiek, Dom, Świat, Sytuacje i ściśle odpowiada słownictwu wprowadzonemu w podręczniku.
|
|
POLSKI NA DOBRY START. Rozmówki polsko-rosyjskie Beata K. Jędryka, tłum. Romualda Kuźmińska Materiał leksykalny rozmówek jest podzielony na 5 części: Popularne słowa i zwroty, Człowiek, Dom, Świat, Sytuacje i ściśle odpowiada słownictwu wprowadzonemu w podręczniku.
|
|
Polski na dobry start-DOKUMENTACJA METODYCZNA Poradnik metodyczny Beata K. Jędryka, Marta Buława, Anna Mijas Zawiera praktyczne wskazówki dla nauczyciela, przykładowe scenariusze lekcji, propozycje gier i zabaw językowych oraz karty pracy z ćwiczeniami powtórzeniowymi.
|
|
Polski na dobry start Test wstępny i ankieta potrzeb językowych Samanta Busiło Test diagnostyczno-plasujący opiera się na standardach Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego i Państwowej Komisji do spraw Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego. Składa się z części pisemnej, sprawdzającej znajomość leksyki, gramatyki, umiejętność rozumienia tekstów i pisania, oraz części ustnej. Ankieta wstępna służy ustaleniu poziomu kompetencji ogólnych i potrzeb językowych cudzoziemca.
|
|
Polski na dobry start Program kursu języka polskiego jako obcego z elementami wiedzy o Polsce i orientacji zawodowej Iwona Lewandowska Program zawiera opis profilu słuchacza zaczynającego naukę języka polskiego na poziomie A1 według skali Systemu Opisu Kształcenia Językowego, określa cele edukacyjne, treści oraz strategie dydaktyczne dostosowane do potrzeb tej grupy osób.
|
|
Polski na dobry start Testy podsumowujące Anna Mijas, Magdalena Grützmacher Pierwszy test podsumowuje materiał wprowadzony w kursie wstępnym podręcznika Polski na dobry start. Drugi test, zamykający kurs podstawowy tego podręcznika, jest zgodny ze standardami Państwowej Komisji do spraw Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego i może również być wykorzystywany autonomicznie jako test biegłości na poziomie A1.
|
|
CHCĘ PRACOWAĆ W POLSCE Podręcznik do nauki specjalistycznego języka polskiego jako obcego + CD (poziom B1) Agnieszka Wiśniewska, Anna Kokot, Marzena Jasnos, Samanta Busiło § Tematyka związana z poszukiwaniem i podejmowaniem pracy zawodowej w Polsce § Praktyczne informacje o rynku pracy w Polsce (m.in. procedura kwalifikacyjna, negocjacje warunków umowy, rodzaje umów, legalizacja zatrudnienia cudzoziemca, zakładanie działalności gospodarczej) § Materiały autentyczne (m.in. forum internetowe, strona internetowa, artykuły prasowe) § Wzory dokumentów (m. in. CV, list motywacyjny, wzory umów, formularzy, listów urzędowych, ogłoszeń, wniosków)
|
|
WYBIERAM GASTRONOMIĘ Podręcznik do nauki specjalistycznego języka polskiego jako obcego + CD (poziom B1) Agnieszka Wiśniewska, Anna Mijas, Anna Kokot, Marzena Jasnos § Tematyka związana z poszukiwaniem i podejmowaniem pracy w obszarze szeroko pojętej gastronomii w Polsce § Materiały autentyczne (m.in. przepisy na dania kuchni polskiej i międzynarodowej, menu, forum internetowe, strona internetowa, artykuły prasowe, SMS-y) § Wzory dokumentów (m. in. zgłoszenie o wypadku przy pracy, faktura VAT, formularz zamówienia) § Bogactwo fotografii, prezentujących m.in. przybory i naczynia kuchenne, zastawę stołową, produkty spożywcze, potrawy
|
|
OPIEKUJĘ SIĘ OSOBĄ STARSZĄ Podręcznik do nauki specjalistycznego języka polskiego jako obcego + CD (poziom B1) Agnieszka Wiśniewska, Anna Mijas § Tematyka związana z pracą z osobami starszymi w domach prywatnych oraz w domach opieki społecznej i domach spokojnej starości § Zadania językowe, które ułatwiają kontakt z podopiecznym w sytuacjach codziennych, jak również w sytuacjach związanych z postepowaniem wobec osób chorych na miażdżycę, cukrzycę, nowotwór, demencję, chorobę Alzheimera, chorobę Parkinsona § Materiały autentyczne i wzory dokumentów (m.in. arkusz obserwacji kondycji osoby starszej, wniosek o prawo do zasiłku, recepta, skierowanie do szpitala i na badania)
|
|
MOJE DZIECKO W POLSKIEJ SZKOLE. Podręcznik komunikacyjny do nauki języka polskiego jako obcego dla rodziców i opiekunów (poziom A2/B1) Samanta Busiło, Agnieszka Wiśniewska Podręcznik przeznaczony dla rodziców dzieci w wieku szkolnym i opiekunów. Uwzględnia on sytuacje komunikacyjne oraz zadania językowe, sprzyjające kształceniu kompetencji językowych rodziców, które są niezbędne do pełnego uczestnictwa w procesie edukacji dzieci w obszarach związanych
|
|
MOJE DZIECKO W POLSKIEJ SZKOLE Materiały dydaktyczne dla nauczyciela. Samanta Busiło, Agnieszka Wiśniewska Publikacja zawiera tabele gramatyczne, dodatkowe ćwiczenia leksykalno-gramatyczne, propozycje gier i zabaw językowych.
|
|
MOJE DZIECKO W POLSKIEJ SZKOLE. Rozmówki polsko-angielskie Opracowanie i redakcja: Agnieszka Wiśniewska, Tłumaczenie: Anna Wasilewska
|
|
MOJE DZIECKO W POLSKIEJ SZKOLE. Rozmówki polsko-chińskie Opracowanie i redakcja: Agnieszka Wiśniewska, Tłumaczenie: Paulina Tu
|
|
MOJE DZIECKO W POLSKIEJ SZKOLE. Rozmówki polsko-wietnamskie Opracowanie i redakcja: Agnieszka Wiśniewska, Tłumaczenie: Anh Pham Phuong
|
|
MOJE DZIECKO W POLSKIEJ SZKOLE. Rozmówki polsko-rosyjskie Opracowanie i redakcja: Agnieszka Wiśniewska, Tłumaczenie: Julia Piotrowska
|
|
METODYKA NAUCZANIA JĘZYKA POLSKIEGO JAKO OBCEGO/DRUGIEGO DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM Beata K. Jędryka Publikacja jest adresowana głównie do pedagogów, logopedów oraz psychologów, na co dzień pracujących z dziećmi cudzoziemców. Zawiera wskazówki dotyczące organizacji nauki języka polskiego w placówce przedszkolnej, wyboru i tworzenia programów dydaktycznych, przygotowywania scenariuszy zajęć oraz przykłady zadań językowych adresowanych do dzieci.
|
|
JA I MÓJ ŚWIAT Program nauczania języka polskiego jako obcego/drugiego dzieci w wieku przedszkolnym Beata K. Jędryka Publikacja jest adresowana do nauczycieli wychowania przedszkolnego, którzy pracują z dziećmi cudzoziemców. W programie przedstawiono treści językowe oraz realioznawcze w zakresie języka polskiego, które powinien opanować obcojęzyczny przedszkolak. Nauczyciele znajdą tu wskazówki dotyczące form i technik pracy oraz metody monitorowania postępów w nauce. Karty pracy do nauki języka polskiego jako obcego/drugiego dla dzieci w wieku przedszkolnym. Część A
Karty pracy do nauki języka polskiego jako obcego/drugiego dla dzieci w wieku przedszkolnym. Część B
|
|
JA I MÓJ ŚWIAT. Scenariusze zajęć dydaktycznych z języka polskiego jako obcego / drugiego dla dzieci w wieku przedszkolnym Beata K. Jędryka, Adrianna Stawikowska To zbiór 90 scenariuszy zajęć z języka polskiego jako obcego, którego celem jest wprowadzenie dziecka w świat w języku polskim. Każdy konspekt lekcji dokładnie opisuje kolejno następujące po sobie działania dydaktyczne wraz sugerowanymi wypowiedziami nauczyciela oraz wskazówkami, jak pracować z daną kartą pracy, z Części A oraz Części B. Scenariusze to także szeroki wybór gier i zabaw językowych dla przedszkolaków.
|
|
B1 – piszę, mówię i zdaję! Formy wypowiedzi pisemnej i ustnej na egzaminie certyfikatowym red. Paulina Chechłacz Niezbędnik dla wszystkich, którzy przygotowują się do egzaminu certyfikatowego z języka polskiego jako obcego. Każdy moduł zawiera: · definicję formy wypowiedzi, np. opowiadania · budowę formy wypowiedzi, np. budowę opowiadania · wyrażenia i zwroty stosowane w danej formie wypowiedzi · przykłady formy wypowiedzi z użyciem odpowiednich wyrażeń i zwrotów
|
|
W labiryncie polskiej edukacji. Poradnik asystenta szkolnego w pracy z uczeniem z doświadczeniem migracji red. Beata K. Jędryka Poradnik odpowiada na pytania, które potencjalnie mogą skierować do asystenta szkolnego: dyrektor szkoły, pedagog i psycholog szkolny, nauczyciel i wychowawca klasy lub rodzic ucznia |
Fundacja Nauki Języków Obcych LINGUAE MUNDI
Foreign Language Teaching Foundation
ul. M. Kopernika 17
00-359 Warszawa
tel. 22 625 42 53, 22 625 42 67, 22 654 22 18
fax: 22 625 75 23
Sekretariat udziela informacji lub kieruje do właściwego działu:
e-mail: sekretariat@linguaemundi.pl
tel. 22 625 42 53, 22 625 42 67, 22 654 22 18